”Vestea că Vasile Dâncu, Ioan Rus şi Arpad Paszkany, “împreună cu un grup de parteneri din România şi străinătate”, au cumpărat mai multe instituţii de presă cu sediul în Cluj, dintre care una are anvergură regională, e mult mai mult decât o ştire de business. E un semnal referitor la o miză care, în scurt timp, va reveni în topul subiectelor politice: Transilvania”, scrie Mihnea Măruță, pe blogul personal și pentru ImpactNews.ro.
” În interviul prin care a anunţat tranzacţia, livrat agenţiei Agerpres, Vasile Dâncu vorbeşte explicit despre publicul şi zona care vor fi ţintele noului trust de presă. Iată câteva pasaje: “Voi conduce un grup de media care va materializa un proiect mai vechi, o obsesie, aproape”; (…) “Este un proiect de comunicare care va rămâne deschis parteneriatelor din societatea transilvană”; (…) “Venim cu o viziune proaspătă şi dinamică pentru o Transilvanie modernă”; (…) “Pentru mine este un proiect personal, cu o importantă dimensiune culturală şi socială, şi în el se vor regăsi valorile Transilvaniei”.
“Societatea transilvană”? “O Transilvanie modernă”? Mie nu-mi sună bine aceste delimitări. Poate sunt prea suspicios, dar, dacă tot e vorba de un demers transparent, abia aştept să aflu cine sunt “acţionarii din SUA” la care se referă Vasile Dâncu în interviul citat. Asta cu atât mai mult cu cât e greu de crezut că, în actuala situaţie de “austeritate” a afacerilor lor, Rus şi Paszkany pot finanţa expansiunea regională a cinci instituţii de presă.”, este una dintre concluziile lui Mihnea Măruță. Argumentația și celelalte concluzii le puteți citi pe ImpactNews.ro.
Foarte multe de adăugat la textul lui Mihnea Măruță nu sunt. Îl promovez pentru că, într-adevăr, consider că miza acestei mutări pe piața media (plus implicațiile politice și de business) regională e, într-adevăr, foarte mare.
În plus, mai adaug doar o cons