Portul Turistic a fost concesionat şi, de ani buni, aşteptăm naşterea Marinei Tomis. Nu s-a întâmplat până acum.
Se lucrează de câţiva ani, însă capătul tunelului nu pare a fi prea aproape. Cu siguranţă, vinovată va fi „scoasă" criza. Şi cum este ea combătută?! Cu credite, evident. Prin hotărârea 8 din 7 aprilie a.c., Kalgay Fuat Mehmet, Suat Surmen, Hasan Malik Kececioglu, Mustafa Nihat Demirel, Mehmet Kerim Kalgay şi Seref Surmen, în calitate de asociaţi ai SC Euromarina SRL, au luat decizii pentru contractarea unor credite. SC Euromarina SRL este asociată, împreună cu Sisteme Internaţionale de Afaceri a lui Valentin Gheorghe Ionescu, în SC Tomis Marina Management, antreprenorul general al lucrărilor din Portul Tomis. Cei de la Euromarina au hotărât ca Tomis Marina Management să contracteze mai multe facilităţi de credit: un credit de 1.250.000 de euro, „având maturitate în 28 martie 2015 - acest credit va fi utilizat după cum urmează: 1.000.000 de euro pentru rambursarea creditului acordat de CEB NV Holland către Euromarina SA şi 250.000 de euro pentru activitate curentă" şi scrisori de garanţie în sumă de 20.000 de euro, având maturitate în 30 aprilie 2012. Pentru contractarea acestor credite se constituie următoarele garanţii: 18 containere şi patru pontoane aflate în proprietate Tomis Marina Management, ipotecă asupra unui teren al SC Sisteme Internaţionale de Afaceri Sa de pe bulevardul Mamaia 294B, în suprafaţă de 1.737 mp, având număr cadastral 208236 (nr. cadastral vechi 10639, e 101994), garanţie reală mobiliară fără deposedare asupra solduluiu creditor, prezent şi viitor, al conturilor curente în lei şi valută deschise de Tomis Marina Management la Credit Europe Bank, un depozit cash de 20.000 de euro, bilete la ordin în alb cu menţiunea „fără protest" şi bilete la ordin turceşti. Cu alte cuvinte, datorii, nu glumă.
Poveste cu VGI şi SIA