Direcţia Generală a Finanţelor Publice Călăraşi informează contribuabilii interesaţi că, începând cu data de 1 iulie, pentru obligaţiile aferente lunii iunie 2011, formularul 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” va fi depus numai prin mijloace electronice de depunere la distanţă. Deoarece procedura de obţinere a certificatului digital calificat necesită parcurgerea mai multor etape, rugăm contribuabilii să demareze formalităţile necesare obţinerii acestuia.
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii.
Furnizorii de certificate acreditaţi sunt :
- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;
- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;
-SC TRANS SPED SRL - www.transsped.ro.
Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se parcurg urmatorii paşi:
-se descarcă documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţioanle de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, documentul fiind ataşat formularului 150 ;
-se completează documentul de confirmare în jumătatea de sus şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator;
-se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din