In 1984, pe undeva în Campia Romana, Constantin Chiriac filma, alaturi de Victor Rebengiuc, Dorel Visan sau Gina Patrichi,rolul lui Nila din „Morometii”, filmul lui Stere Gulea. Dar probabil ca nimeni nu-si mai aminteste asta, nici chiar “Nila”. Intre timp, Constantin Chiriac a devenit membru în comitetul Comisiei Europene care alege şi monitorizează capitalele culturale, a fost consultant al expozitiei mondiale din Shanghai, consiliaza companii din mediul cultural din Japonia (care nu are Minister al Culturii, tine sa precizeze!) si este banuit de orgoliu atunci cand vorbeste despre cel mai vizibil dintre proiectele sale in Romania, Festivalul International de Teatru de la Sibiu.
Rep: Barbatul indragostit care nu i se poate impotrivi unei femei cu o sexualitate fenomenala – rolul doctor Schon din “Lulu” -, sau Iancu Pampon, “tipul care nu se spala niciodata pe cap si sufera de batai de inima”? Aveti roluri in doua piese incluse in Festival…
Chiriac: Doctor Schon e un rol foarte frumos, dintr-un spectacol mai vechi, de acum trei ani, pe care am vrut sa-l jucam anul acetsta in Festivalul de Teatru, in sectiunea “Patrimoniu”. “Lulu” a fost creat imediat dupa “Faust”, si a fost ideea exceptionala a lui Purcarete de a face – dupa un spectacol cu o deschidere de forte uriase, grandiose, cu 140 de oameni care joaca intr-o hala de 80 de metri -, un spectacol de disectie, un spectacol despre viata, despre tot ce inseamna aceasta anomalie care este Lulu.
Despre viata cu tot ce inseamna pasiunea, colcaiala, societatea, aberatia, nebunia ei, cu toate astea. Pentru mine, rolul Doctor Schon a venit imediat dupa Estragon, din “Asteptindu-l pe Godot”. Si aceasta are povestea lui: cand am inceput repetitiile, Silviu m-a distribuit in Vladimir, stiindu-ma cum gandesc. Vladimir era un filosof, era cel care conducea. Dupa cateva repetitii, mi-a spus: “nu, t