În ciuda redresării contextului econonomic european, România nu va avea o creştere semnificativă în ceea ce priveşte numărul de zboruri şi de pasageri transportaţi în 2011. Un avans considerabil preconizat pentru 2012, deoarece mai multe aeroporturi europene caută companii aeriene care să opereze curse către mai multe destinaţii din România.
După ce în 2010 majoritatea companiilor aeriene din Europa au încercat să egaleze cel puţin balanţa între cheltuieli şi încasări, 2011 se arată un an ceva mai bun pentru majoritatea companiilor europene. În 2010 au fost operate, în total, 9,49 de milioane de zboruri, cu aproape 1% mai multe decât în anul precedent, iar anul acesta se aşteaptă cel puţin 2 - 3 procente în plus faţă de 2011, conform Eurocontrol, organizaţia europeană pentru securitatea aeriană.
Creşterea din 2010 a fost datorată, în pricipal, companiilor low-cost, care au operat cu 6,9% mai multe zboruri decât în 2009. Creşterea este şi mai spectaculoasă, mai ales că două companii low-cost importante s-au declarat în 2009 falimentare - SkyEurope şi MyAir - ambele generatoare de trafic între vestul şi Europa Centrală şi de Est. Faptul că numărul zborurilor low-cost a crescut indică o extindere uşoară a pricipalelor două companii - Ryanair şi Easyjet, dar şi o întărire a poziţiei pe piaţa centrală şi est europeană a Wizzair.
2011, început cu stângul
Greve generale şi mai multe probleme din cauza vremii au perturbat traficul aerian din primul trimestru al acestui an, iar creşterile înregistrate în primele trei luni s-au datorat şi compensaţiilor - oferite în bilete de avion - date de companiile aeriene în urma incidentelor de anul trecut - norul vulcanic care a perturbat traficul aerian mai multe săptămâni la rând, greve şi proteste spontane, precum şi problemele cu starea vremii.
Însă, în ciuda acestor factori, Eurocontrol estimează că a