Saab porneşte ofensiva pe piaţa americană – compania suedeza ţintind venituri anuale de 1 miliard de dolari din America de Nord.
Compania de apărare şi soluţii de securitate suedeză Saab AB, prin filiala sa Saab North America, doreşte să se extindă masiv pe piaţa americană. Astfel, Saab speră să obţină venituri anuale de 1 miliard de dolari în următorii trei ani şi jumătate, triplându-şi astfel dimensiunea pe pieţele din SUA şi Canada. Aproximativ 40% din această creştere va proveni din fuziuni şi achiziţii.
Cel puţin aceasta este viziunea celor de la sediul Saab din Stockholm, însă responsabil de realizarea acestui obiectiv este Dan-Åke Enstedt, CEO al filialei americane a companiei.
Poate puţin deplasat, Enstedt a declarat recent că începutul unei reduceri ciclice a cheltuielilor pentru apărare în SUA reprezintă un moment bun pentru ca o companie cum este Saab să pornească o campanie agresivă de vânzări.
El a explicat că bugetele mai mici vor forţa armata americană să accepte şi produse din stoc, care nu prezintă riscurile şi costurile suplimentare pe care le prezintă dezvoltarea de noi soluţii. Cu un portofoliu de produse ce include avioane de luptă, avioane de patrulare, avioane fără pilot, dar şi senzori avansaţi, Saab consideră ca poate fi competitivă pe orice piaţă, mai puţin pe cea a avioanelor de luptă tactice.
Conform datelor din raportul anual al Saab, America de Nord este una dintre cele patru regiuni principale, alături de Brazilia, India şi Asia de Sud-Est, unde compania îşi construieşte “o poziţie puternică”. Principalul obiectiv este acela de a extinde compania şi în afara zonelor în care este deja operaţională – Scandinavia, Europa Centrală, Africa de Sud şi Australia.
Din America de Nord provin 9% din vânzările anuale ale companiei la nivel global, în comparaţie cu 15% în Asia.
O parte a provocării Saab