Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel.
Potrivit unui proiect de ordonanţă obţinut de Mediafax, Guvernul introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinilor, pentru autovehicule încadrate în categoria M1, respectiv a vehiculelor concepute şi construite pentru transportul de pasageri care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune.
Grila de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii relevă totodată că nici taxa auto percepută începând cu acest an pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, fiind menţinută la nivelul actual.
Surse oficiale au declarat agenţiei Mediafax că forma actuală a proiectului de ordonanţă nu modifică valorile şi pentru maşinile Euro 5 pe considerentul că taxa auto percepută în cazul acestora este deja la un nivel redus. O decizie finală va fi luată într-o şedinţă viitoare a Guvernului.
Pentru maşini Euro 5, taxa auto a fost introdusă la începutul acestui an. În prezent, o motorizare Euro 5 de 1.100 cmc este taxată cu 116 euro în cazul unei maşini noi şi cu 91 de euro în cazul unui autoturism vechi de doi ani.
Pentru o maşină Euro 5 de 2.000 de cmc veche de doi ani este achitată o taxă de 507 euro, iar înregistrarea unei maşini Euro 5 de 3.000 cmc veche de doi ani impune plata unei taxe de 1.541 euro.
Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 centimetri cubi, taxa se ridică la 1.950 euro.
Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor