Tronsonul care va fi reabilitat începe de la fostul pod de tramvai şi se termină la rampa de acces pe Podul IPMC. Pentru scoaterea liniilor de tramvai şi refacerea infrastructurii căii de rulare se cheltuiesc aproape 3,5 milioane de euro.
Bulevardul Aurel Vlaicu este cel mai solicitat din punct de vedere al traficului. Atât camioanele care se îndreaptă spre zona şi dinspre zona industrială şi Portul Constanţa trec pe acest bulevard. De asemenea, pe perioada sezonului estival, artera de circulaţie este folosită de turiştii care aleg să-şi petreacă vacanţele în sudul litoralului pentru a ocoli oraşul. A rămas ultima arteră de circulaţie de pe care nu au fost scoase liniile de tramvai, două benzi de circulaţie fiind astfel blocate.
Primăria a început, la sfârşitul lunii martie, lucrările de reparaţii la bulevard, pornind de la infrastructură, care lipsea cu desăvârşire şi care stătea la baza lipsei de rezistenţă a asfaltărilor efectuate în zonă.
Bulevardul a intrat într-un amplu program de reabilitare. La intersecţiile cu străzile Vârfu cu Dor şi Caraiman vor fi amenajate sensuri giratorii, care să ajute la fluidizarea traficului. De asemenea, trotuarele vor fi îngustate şi amenajate locuri de parcare în spic. „Vor fi amenajate aproximativ 460 de locuri de parcare de o parte şi de alta a bulevardului. De asemenea, în spaţiile dintre blocuri, care nu sunt înregistrate ca fiind spaţii verzi, vor fi făcute tot parcări“, a declarat ing. Dan Mocanu, proiectant.
Termen limită
Edilul Constanţei, Radu Mazăre, a cerut proiectantului să ia în considerare amenajarea de parcări oriunde spaţiul o permite. El a spus că lucrările vor fi terminate la sfârşitul acestui an. Primarul s-a arătat încrezător în faptul că odată dată în folosinţă şoseaua de ocolire a municipiului Constanţa, traficul greu care tranzitează zona va deveni mai lejer pe Bulevardul Aure