Clienţii care abia mai pot plăti ratele la împrumuturi sunt hărţuiţi zilnic de bănci. Veniturile tot mai reduse sau pierderea locurilor de muncă i-au făcut pe mulţi dintre cei care au contractat împrumuturi să încerce să îşi reeşaloneze datoriile.
Neputând să mai achite ratele la timp sau în cuantumul stabilit, mulţi brăileni au început să acumuleze datorii tot mai mari la creditele contractate. Pentru a nu intra în conflict cu băncile, oamenii, cei mai mulţi provenind din Învăţământ sau din Sănătate, au încercat o reeşalonare a datoriilor.
Cum însă măsura de luptă împotriva crizei a fost lăsată doar pe spatele cetăţenilor, băncile i-au întâmpinat cu un refuz categoric.
"La noi nu s-a aschimbat nimic, nu s-a primit nicio modificare a bazei de calcul. Cei mai mulţi s-au îndatorat la limita superioară a suportabilităţii. Aşa că atunci când salariile le-au fost tăiate cu noile venituri erau deja pe roşu în grilele noastre deci nu se mai putea acorda nici măcar 80% din suma contractată", ne-a informat, sub protecţia anonimatului, un inspector angajat la sucursala din Brăila a unei cunoscute bănci.
Telefoane non stop
Profesorul Vali Lipan este unul dintre acei datornici la bancă aflat în situaţia delicată de a nu mai putea plăti ratele la timp.
"Lucrez în Învăţământ, iar de anul trecut de la tăierile salariale, o duc tot mai greu. Am încercat să reeşalonez împrumutul la bancă, dar nu am putut. Acum am o amânare de o lună de zile, care tot merge, dar sunt în permanenţă sunat de un număr de telefon şi mi se cere să plătesc. Persoanele de la celălalt capăt sunt foarte insistente şi degeaba le spun că nu am bani, că am obţinut o amânare, insistă să fac totuşi o plată", ne-a declarat profesorul.
De altfel în timpul discuţiei, telefonul cadrului didactic a sunat de la numărul 0.750.008.900, iar interlocutoarea îi