Nici n-au fost terminate lucrările de modernizare ale căii ferate Câmpina-Predeal şi au apărut problemele: o parte a traverselor noi, montate anul trecut, respectiv 140 de bucăţi, sunt fisurate. Traversele au fost înlocuite, dar nu se ştie dacă nu cumva şi restul prezintă defecte. Aceasta deoarece verificarea traverselor, in urma careia s-a decis inlocuirea a 140 de bucati, s-a facut doar vizual, ori aceste tip de control nu e suficient. Dorin Voiniţchi, cadru didactic al Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti (UTCB), este autorul unui raport de încercare în laborator a două traverse folosite pe ruta Câmpina-Predeal, efectuat de UTCB la solicitarea firmei care face modernizarea, respectiv compania austriacă Porr.
Specialiştii UTCB au secţionat traversele, au analizat materialul, au efectuat teste de rezistenţă iar concluziile lor nu sunt liniştitoare. "Există neomogenităţi în structura betonului (...) o cantitate semnificativă de goluri de 5-10 mm în una dintre traverse, iar în ambele se găsesc deşeuri de lemn. (...)
Apar semne de întrebare privitoare la procesul de fabricare, deoarece există diferenţe semnificative în reţeta folosită, variaţii ale conţinutului de aer, armătură ruptă şi chiar deşeuri lemnoase", arată raportul semnat de dr.ing Dorin Voiniţchi şi contrasemnat de rectorul UTCB, dr.ing Johan Neuner.
Constantin Pănescu, principalul acţionar al fabricantului, Metabet, minimizează problema: "Vă daţi seama că sunt doar 140 de traverse din 90.000, ceea ce arată un procent de defecte foarte mic". În opinia sa, traversele s-ar fi fisurat în timpul transportului lor de către CFR, la manipulare sau pe durata testelor făcute cu trenuri a căror greutate o depăşea pe cea normală.
CFR: Încă se fac verificări
"Pentru a determina cauzele care au dus la apariţia fisurilor în traverse, întrucât rezultatele încercărilor