Cea mai nouă premieră a Teatrului Act este una pe cât de plăcută, pe atât de surprinzătoare. Spectacolul "Absolut!" este o lectură cu un ochi proaspăt a unui text din copilărie. Povestea "Ivan Turbincă", scrisă de ghiduşul Ion Creangă, este remixată de regizorul iubitor de basme Alexandru Dabija şi reinterpretată de mereu uimitorul actor Marcel Iureş.
Cine se zbate în depresii de tot soiul poate face cu încredere un tratament-şoc cu acest spectacol atât de nebun şi de amuzant că îţi ia tristeţile cu mâna şi le aruncă departe. Marcel Iureş în acest one-man show dă în clocot de atâta talent şi umor şi te trimite la finalul spectacolului să ştergi praful de pe cartea cu poveştile lui Creangă şi să te apuci să le citeşti cu ochiul adultului de acum.
Muzicuţa lui Ivan
De cum intră spectatorii în sală, rând pe rând, dau cu ochii de un homeless îmbrăcat cu pantaloni de trening şi încălţat cu nişte adidaşi soioşi care, pe cartonul ce-i ţine loc de casă, cântă din tot sufletu la muzicuţă. Veselie mare pe el. Chiar dacă unele dintre meodii sunt foste cântecele patriotice gen "Câte ţări sunt pe pământ trala,la,la,la, la/Plaiuri ca la noi nu sunt tra-la-la-la-la-la" sau vagi "urme" din imnuri comuniste asezonate din plin cu voioase melodii populare. Nu ştiu dacă Marcel Iureş a învăţat să cânte la muzicuţă cu acest prilej sau dacă acesta era un mai vechi talent ascuns, cert e că până intră toată lumea în sală, el dă un concert în toată legea.
În faţa lui, pe o plită improvizată, se încălzeşte la o spiertieră o conservă de fasole. "Gata? Începem?", întreabă Iureş după ce au pătruns toţi spectatorii în "locuinţa" omului fără adăpost, cere să se facă "lampa mai mică", pentru o atmosferă propice povestitului după care, ca să-şi "frăgezească" publicul începe spectacolul cu o pauză de masă. "Iote, băi, dete fasolea-n foc", purcede el la drum nu în dulşili gra