Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri, restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o şosea suspendată. Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată de arhitecţi. În această săptămână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante ale arhitecţilor sau o combinaţie între acestea.
CLICK aici pentru a MĂRI
Autostrada ar putea fi realizată numai la sol, la sol şi în subteran sau în subteran pe o porţiune de doi kilometri, restul traseului fiind suspendat. Varianta cea mai simplă, cu tot traseul la sol, costă 500 de milioane de euro, iar cea mai scumpă, cu tunel de doi kilometri şi restul construcţiei suspendate, 1,4 miliarde de euro.
Trei autostrăzi pe masa lui Oprescu
Inelul median pentru zona de nord a Capitalei va avea o lungime de 16 kilometri. "Traseul autostrăzii rămâne în mare parte acelaşi indiferent de varianta propusă. Acesta este Şoseua Colentina, strada Gherghiţei, Străpungere A3, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1- Chitila sau Calea Griviţei, Bulevardul Constructorilor sau Chiajna cu punct final în Şoseua Virtuţii. Dacă va trece prin Chiajna atunci şoseaua va trebui construită suspendat", a declarat pentru gândul arhitectul Vlad Cavarnali, membru în Comisia Tehnică de Urbanism şi reprezentat al uneia dintre firmele care au câştigat licitaţia pentru elaborarea Planului de Urbanism Zonal (PUZ).
Varianta 1 prevede construcţia întregului inel median pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolirea parcului Herstrău şi construcţia de pasaje supraterane în principalele intersecţii. Realizarea acestei variante costă 500 de milioane de euro.
Varianta 2 prevede trecerea şoselei pe sub parcul Herstrău şi DN1. În subterană se va intra din zona Aerogării şi se va ieş