Presupusul amestec de motorină şi păcură, ambalat sub denumirea de „Petrotex" şi preluat de la compania bulgară Zlatan Oil Eood (vezi Cum s-a dezvoltat reţeaua Racz), ar fi fost livrat mai departe de Texas Grup Oyl către trei companii - două româneşti şi una maghiară. La compania ungară alte probleme.
Autorităţile maghiare comunică, recent, Poliţiei Române că firma ungară a funcţionat normal doar până în noiembrie 2009, dată de la care noii proprietari nu s-au mai ocupat ca firma să-şi desfăşoare activitatea. Ceea ce, în mod logic, ar fi trebuit să facă imposibile, în 2010, tranzacţiile cu firma românească Texas.
Totuşi, firma din Slobozia a facturat, în vara anului trecut, către compania maghiară marfă în valoare de peste 8 milioane de lei. O grămadă de bani pentru o firmă la care autorităţile maghiare nu au constatat nici o activitate de aproape doi ani.
În schimb, firma din Slobozia a făcut, în cele două luni analizate, importante achiziţii de motorină de la DG Petrol, M&D Sea Farers şi OMV Petrom.
Experţii contabili nu au putut arăta că firma Texas Grup Oyl ar fi livrat mai departe motorina către depozitul din Slobozia din cauză că nu găsit documentele. Apar, în schimb, documente prin care motorina a fost facturată mai departe către firmele Ana Oil Sibiu şi Tegemio Prod Brăila.
OBLIGAŢII DE 100 MILIOANE DE EURO
O sumă imensă a fost pusă de inspectorii vamali din Constanţa în sarcina companiei DG Petrol, în iunie 2010, după mai multe controale la această societate. Inspectorii vamali au constatat că firma nu avea autorizaţia de antrepozit fiscal şi că ar fi trebuit să plătească obligaţii suplimentare de 426 milioane de lei (aproximativ 100 milioane de euro), pe ultimii trei ani de activitate.
Ca să recupereze banii respectivi, Direcţia Regională Vamală Constanţa a pus sechestru pe cele mai