Aproximativ 1,5 euro. Atât l-ar costa pe un turist o călătorie cu mijloacele de transport în comun din Bucureşti, fapt care plasează capitala României în topul celor mai scumpe oraşe din Europa din acest punct de vedere. RATB a decis recent să elimine biletele de hârtie pentru a încuraja plata cu mijloace electronice.
Astfel că, cea mai ieftină metodă pentru a circula "legal" cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul a rămas achiziţionarea unei cartele magnetice al cărei preţ, incluzând cei 1,3 lei care reprezintă călătoria în sine, ajunge la aproximativ 6 lei. Marele câştigător al acestei afaceri este UTI, compania care a instalat cititoarele electronice ale RATB, care emite în parteneriat cu regia aşa numitele "carduri verzi" şi care, în plus, ia bani şi de la două bănci mari pentru a le pune la dispoziţie softul de acceptare a plăţilor prin card bancar.
Mai mult, orice bancă va dori de acum încolo să lanseze un card cu ajutorul căruia să poată fi achitate călătoriile cu mijloacele de transport în comun va fi obligată să lucreze în parteneriat cu aceaşi firmă UTI, aparţinând omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu. Situaţia este aproape identică şi în cazul călătoriilor cu metroul.
Potenţial de milioane pe termen lung
Potrivit Regiei Autonome de Transport Bucureşti(RATB), cititoarele de carduri de pe mijloacele de transport în comun din Bucureşti au fost instalate de către o asociaţie de firme condusă de SC UTI International. Încasările companiei din această afacere se ridică la câteva milioane de euro doar că lucrurile nu se opresc aici.
Aceeaşi companie a dezvoltat şi softul de acceptare pe care l-a vândut RATB. Mai mult, UTI are de câştigat pe termen lung nu numai de la stat ci şi de la bănci. Recent, BCR şi BRD au lansat câte un card care include aşa numitul "portofel electronic", instrument ce permite plata călătoriilor pe mijloacel