Recuperatorii fac tot posibilul pentru a crea o relaţie cât mai specială cu "clienţii", respectiv cu datornicii. Pentru a se asigura că vor încasa şi mai mulţi bani, recuperatorii de creanţe vor să ofere datornicilor o gamă variată de servicii, printre care se numără atât consultanţă în resurse umane cât şi ajutor psihologic, specializat, dacă este cazul. Şi nu costă nimic.
Planul a fost anunţat joi de către reprezentanţii Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC). Astfel, firmele de recuperare, prin intermediul asociaţiei, vor trimite, de exemplu, un expert în resurse umane datornicilor care şi-au pierdut jobul sau care vor să se angajeze, care să îi înveţe cum se concepe un CV şi unde trebuie depus. În cazul persoanelor care sunt afectate de decesul unei rude, asociaţia va pune la dispoziţie, gratuit, un psiholog.
"Avem o abordare mult mai prietenoasă în ultimii doi ani şi jumătate, de când a început criza. Se caută realmente noi soluţii pentru a-i convinge pe debitori să plătească", a declarat Cristian Ionescu, preşedintele AMCC.
Printre soluţiile amintite se numără acordarea unor perioade mai lungi de plată, dar şi a unor discounturi.
"Interesul nostru e să recuperăm cât mai mult, nu să le luăm casele datornicilor. Primul pas este ca oamenii să vină să discute cu noi", a precizat Georg Kovacs, directorul general al companiei EOS KSI.
10 milioane de scrisori de notificare trimise în 2010
Faptul că recuperatorii anunţă noi servicii pentru datornici nu înseamnă că se renunţă la metodele "tradiţionale", cum ar fi trimiterea de scrisori. În 2010 recuperatorii care fac parte din AMCC au trimis datornicilor nu mai puţin de 10 milioane de scrisori de notificare. Un motiv în plus pentru firmele de colectare să devină mai atente cu mediul, dat fiind numărul mare de hârtie consumată.
"Am început campania de plan