După ce timp de trei zile a fost supus testelor, astăzi a fost făcută recepţia pasajului. În zilele următoare va fi deschis circulaţiei.
Astăzi a avut loc recepţia tehnică de predare a pasajului Basarab construit de consorţiul FCC Construccion-Astaldi, către Primăria Bucureşti.
Deşi, iniţial, traficul rutier de pe pasaj ar fi trebuit deschis imediat după definitivarea acestei recepţii, accesul public va mai fi întârziat câteva zile, din cauza lucrărilor aflate în curs de desfăşurare la staţia de tramvai de pe pasaj.
Mai exact, sunt efectuate lucrări de finisare a liniei de tramvai şi a peronului, precum. În paralel, constructorii pregătesc şi structura pentru accesul pietonal: patru lifturi, şi patru scări rulante, câte două pentru fiecare peron.
Lifturile transparente au o capacitate de 17 pasageri
Ascensoarele contractate vor fi transparente, montate pe o structură metalică şi îmbrăcate în sticlă. Fiecare va avea o capacitate de 17 persoane şi va facilita accesul călătorilor pe bulevardele Dinicu Golescu şi Griviţei.
„Fiecare peron de tramvai are lungimea de 92 de metri şi lăţimea de 6,6 metri. Iluminatul în staţii va fi asigurat de felinare cu becuri ecologice, care consumă foarte puţin. De aproximativ trei săptămâni se lucrează la structura ascensoarelor şi va mai dura probabil încă o lună şi jumătate. Abia apoi vor fi montate şi lifturile", a spus Francisco Torres Guilabert, director de proiect la pasajul Basarab şi reprezentant al firmei FCC Construccion.
VIDEO. Lucrările de amenajare a staţiei de tramvai de pe podul Basarab sunt în plină desfăşurare
10 lucruri pe care nu le ştiai despre pasajul Basarab:
1. Podul are o lungime totală de 1,4 km, de la Bd. Titulescu, la Grozăveşti.
2. Chiar dacă are câte două benzi rutiere pe fiecare sens, pasajul Basarab nu di