“Occidentalii cred că teatrul absurdului este o invenţie. Dar înainte de teatrul absurdului a existat absurdul istoriei”, spune Matei Visniec, “un poet intelept in lumea teatrului”, impus in ultimii 15 ani drept cel mai jucat dramaturg roman in tara si in strainatate. Jurnalist si poet convertit la dramaturgie, dupa unii singurul dramaturg cu vocatie al generatiei sale, lui Matei Visniec i se dedica pentru a patra oara ziua de deschidere a Festivalului Comediei Romanesti (un eveniment care va avea loc in perioada 7-10 iunie). Matei Visniec anunta o piesa premiata la Festivalul de teatru de la Avignon si o carte in care a adunat “piese scrise in 33 de ani de aventura culturala”, “Omul din cerc”.
Rep: Calatoriti in Romania insotit, de data aceasta, de compania franceza de teatru “Influenscènes”. Trupa care in ultimele zile a prezentat spectacolul “Cuvantul progres spus de mama suna extrem de fals” la Festivalul de la Sibiu si la Targoviste, iar pe 11 iunie, il va juca la Festivalul Comediei de la Bucuresti…
MV: Pentru mine, cuvantul progres are inca sens, mai ales pe taramul culturii. Pentru ca nu putem vorbi de mare progres pe taramul civilizatiei in unele tari sau in foarte multe dintre cele care s-au rupt de comunism. Nici pe taram economic. Dar in materie de cultura, putem spune ca s-au intamplat lucruri miraculoase.
Nu putem vorbi de mare progres pe taramul civilizatiei in unele tari sau in foarte multe dintre cele care s-au rupt de comunism. Nici pe taram economic. Dar in materie de cultura, putem spune ca s-au intamplat lucruri miraculoase Matei VisniecChiar aceste festivaluri sunt promotori ai progresului, in masura in care au devenit adevarate locuri de pelerinaj artistic pentru oameni din toata Europa, si chiar din toata lumea. Festivalul de la Sibiu, de pilda, a crescut devenind un festival de talie internationala, poate