"Iar anul trecut, la unul dintre magazinele noastre din Porto Cervo, a fost fotografiat Elton John stând la coadă să cumpere un ToyWatch. Istoria brandului a început astfel. SUA au fost prima piaţă importantă a brandului. Şi încă este cea mai puternică datorită tuturor acestor VIP-uri care poartă ceasurile", spune Mario Capatori, export manager for luxury watches la ToyWatch.
În 2005, Marco Mavilla crea primul ToyWatch. Ideea designului era cât se poate de simplă: să fie tot ce nu ar trebui să fie un ceas - excentric, mare, fără pretenţii. În 2006 intra în SUA. De aici până la a ajunge cel mai de preţ accesoriu al vedetelor pe covorul roşu nu a mai fost decât un pas. Conceptul pe care îl promovează este pe cât de simplu, pe atât de căutat. S-a luat un mediu rezervat elitelor şi luxului extrem şi s-a transformat în ceva distractiv. Astfel că în curând ceasurile scumpe şi sofisticate purtate la evenimentele "black tie" au fost uneori înlocuite de ToyWatch, ca o consecinţă a noii mentalităţi şi a preţuirii "noului lux" de care se bucură cei care au depăşit un anume nivel al luxului clasic.
"Luxul a evoluat în ultimii 10 ani. Înainte luxul era bazat pe materialul din care era construit un obiect, pe preţul plătit pentru un obiect. Astăzi şi în ultimii 3-4 ani luxul înseamnă mai degrabă timp liber decât accesorii din metale preţioase", explică Mario Capatori.
Prima doamnă Michelle Obama, Oprah, Madonna, Paris Hilton, Naomi Campbell, Clive Owen, Elton John, Owen Wilson şi lista poate continua la nesfârşit. Toţi au cel puţin un ToyWatch pe care îl poartă cu mândrie atât la plajă, cât şi pe covorul roşu. De altfel, brandul a crescut de la 16 milioane de euro cifră de afaceri în 2009 la 30 de milioane de euro cifră de afaceri anul trecut, urmând ca anul acesta să ţintească 40 de milioane de euro. Cea mai mare creştere a companiei a a