Cea de-a zecea ediţie a Festivalului de Film Transilvania, ediţie aniversară, l-a avut ca „imagine" pe Corneliu Porumboiu îmbrăcat în fotbalist, purtând tricoul cu numărul 10, numărul lui Hagi. Cu alte cuvinte, Porumboiu este un „Hagi" al cinematografului românesc şi, cum are la activ cele mai multe premii adjudecate la TIFF, era normal ca festivalul să poarte „chipul" lui.
Tot evenimentul a fost „bântuit" de „duhul" lui Porumboiu, dat fiind faptul că până şi clipul festivalului care se prezenta înainte de fiecare proiecţie era un remake hazliu al filmului „A fost sau n-a fost", de data aceasta cei trei protagonişti nemaidezbătând problema revoluţiei de la Vaslui, ci dacă a fost sau nu fault în careul filmului românesc.
Bârfe şi pariuri
În ultimul weekend, a debarcat în Cluj un întreg desant al filmului românesc, de scurt şi lungmetraj. Cele mai aşteptate au fost premierele naţionale ale filmelor lui Cătălin Mitulescu, „Loverboy", al lui Constantin Popescu Jr, „Principii de viaţă", al lui Lucian Georgescu, „Tatăl fantomă", dar şi debutul în lungmetraj al lui Gabriel Achim, „Visul lui Adalbert".
Programul de la TIFF era foarte clar şi simplu pentru toată lumea: ziua - film, film, film, iar noaptea - bere, bere, bere, petrecerile transformându-se în spaţii de dezbateri informale ale peliculelor vizionate peste zi. Vineri, după ce toată lumea văzuse „Principii de viaţă", „Loverboy" şi „Tatăl fantomă", „cronicile" vorbite, micile bârfe şi pariurile puseseră stăpânire pe restaurantul Kios, unde se adunase toată suflarea tiffiotă. Marcel Iureş se plimba înalt şi sobru primind felicitări pentru rolul din „Tatăl fantomă", dar şi pentru „Ivan Turbincă", ce a avut premiera de curând la Teatrul Act. Vlad Ivanov se întreţinea cald şi jovial cu „poporul", care-i aducea laude maxime pentru rolul principal (în sfârşit un rol principal în film pentru Vlad I