În SUA, Marea Britanie, Canada, Norvegia şi Rusia numărul utilizatorilor reţelei de socializare Facebook descreşte, anunţă ziarul britanic The Guardian. Cu toate acestea, per total, Facebook are peste 700 milioane de consumatori în toată lumea şi numărul aestora creşte în ţările aflate în curs de dezvoltare.
În SUA site-ul a pierdut aproximativ 6 milioane de utilizatori, de la 155.2 milioane la începutul lunii mai la 149.4 milioane la sfârşitul său, potrivit datelor colectate de site-ul Inside Facebook. Tot potrivit acestui site, în Canada numărul utilizatorilor a scăzut cu 1.52 milioane ajungând la 16.6 milioane. În Anglia, Norvegia şi Rusia numărul a scăzut în medie cu 100.000 de utilizatori .
Această descreştere indică faptul că Facebook nu mai este la fel de atractiv pentru ţările în care a avut succes la început, chiar unii dintre utilizatorii iniţiali ai site-ului ştergându-şi conturile.
Anul trecut tările cu cea mai rapidă creştere printre primele 25 au fost Brazilia şi Rusia, 17.1 milioane şi 4,6 milioane de utilizatori. Şi-au dublat numărul de utiilizatori şi India (aproape 25 milioane), Thailanda (9 milioane de utilizatori), Egipt (7 milioane), Polonia (6 milioane) şi Peru (5,5 milioane).
Potrivit datelor deţinute de Facebook, cea mai mare reţea de social media din lume a adăugat 11.8 milioane de utilizatori în luna mai, comparativ cu luna aprilie, când a adăugat 13.9 milioane, numărul este în descreştere. Anul trecut, în fiecare lună, reţeaua avea încă 20 de milioane de utilizatori noi. Site-ul a ajuns la 687 milioane de utilizatori „activi lunar", care se conectează cel puţin o dată pe lună.
Eric Eldon de la Inside Facebook a declarat pentru The Guardian că „în momentul în care Facebook ajunge să fie utilizat de 50% din populaţia unei ţări (acest lucru depinde şi de rata accesului la internet în ţara respectivă - n.a.),