Mi-e greu sa vad cum ar putea USL sa evite onorabil consultarile de la Cotroceni pe tema reorganizarii administrativ teritoriale a Romaniei, caci strategia incropita dupa anuntul soc al presedintelui in privinta acestui proiect a esuat pana acum, punandu-i pe social- democrati si pe liberali intr-o pozitie foarte proasta.
Intai, pentru ca au ratat una din putinele ocazii de a marca agenda publica. Lansarea propriului proiect de reorganizare administrativ teritoriala, gandita in mod special pentru a fi irealizabila cel putin pana la viitoarele alegeri locale, fusese programata pentru 11 iunie de mai mult vreme. Traian Basescu le-a luat insa fata, lansand propriul proiect foarte radical. Lansarea variantei USL nu putea aparea in aceste conditii decat ca o noua reactie la un nou proiect prezidential. Adica inca un episod din eterna poveste.
A fost motivul pentru care PSD si PNL au incercat initial sa ingroape proiectul lui Traian Basescu, iritate de faptul ca televizunile i-au acordat atentie. N-au reusit. Au incercat s-o arunce in derizoriu. N-au reusit. Au incercat a invoce costuri substantiale pentru cetatean.
A mers pana cand Guvernul a anuntat ca actele de identitate nu s-ar schimba inainte de expirarea lor obisnuita. Acum incearca sa zgandareasca orgoliul locuitorilor actualelor capitale de judet, care s-ar vedea retrogradati. Adicatalea, Focsaniul sa depinda de Constanta si Pitestiul de Ploiesti? Nu se poate asa ceva.
Greseala inevitabila a USL este ca nu isi promoveaza propriul proiect, ci ramane agatat de proiectul prezidential. Adica in loc sa explice de ce e mai bun al lor, uselistii incearca sa ne convinga ca e gresit, rau intentional, politicianist, ticalos, dictatorial si mai stiu eu cum cel al presedintelui.
Greseala e, spuneam, inevitabila, pentru ca, luat la bani marunti, proiectul USL nu rezol