Sistemul pe care sunt montate liniile va permite o rulare extrem de lină, ca pe o pojghiţă subţire de gheaţă. Locuitorii de pe strada Dorobanţi aşteaptă să se termine lucrările pentru a se convinge dacă scapa cu adevărat de zgomotul tramavaielor şi de trepidaţii provocate de acestea şi până acum le-au crăpat pereţii
O porţiune din bulevardul Dorobanţilor, cea care a intrat prima etapă a lucrărilor de reabilitare, este deja gata. Este vorba de ieşirea din municipiul Brăila, spre şoseaua către Galaţi, pe dig.
Şoferii nu mai sunt acum nevoiţi să ocolească prin Brăiliţa, ca să ajungă pe acest drum.
Dacă pentru brăileni ocolul nu era o necunoscută, pentru turiştii care au ales să tranziteze municipiul în drumul spre litoral, ocolirea care să făcea până zilele trecute era o adevărată capcană.
"Deşi se spune că a nimerit orbul Brăila, trebuie să recunosc că în cazul meu a fost mai complicat. Am urmat sfatul GPS şi m-am înfundat, pentru că noul drum nu era recunoscut de sistem. A trebuit să ocolesc, nu chiar pe unde trebuie, dar m-am descurcat în cele din urmă. Acum, la întoarcere, când am fost condus de un brăilean am înţeles cât de mult am ocolit", ne-a declarat Aurelian Bandac, din Iaşi.
La tronsonul dintre străzile Calea Galaţi şi strada G-ral Ieremia Grigorescu se lucrează din plin la noua cale de rulare a tramvaielor.
"Pentru prima dată se foloseşte un sistem de beton turnat pe două straturi separate de cauciuc, aşezate pe un trasament de piatră cu nisip gros de aproape un metru. Liniile nu sunt aşezate direct pe beton ci pe un alt strat de cauciuc. Specialiştii afirmă că în felul acesta vibraţiile transmise prin calea de rulare scad cu până la 70%", ne-a informat ing. Cornel Săndulescu, directorul Braicar SA utilizatorul noilor linii.
"După ce vom da în folosinţă linia, normal ar fi