Pe lângă propunerile clar nerealizabile în perioada următoare de descongestionare a traficului urban în Timişoara, cum e cel al estacadei suspendate de cale ferată care să traverseze oraşul, în ultimele luni s-a vehiculat tot mai mult ideea transportului în comun cu vaporetto, pe Bega. În acest sens, există în diverse stadii de implementare două proiecte legate de transformarea canalului într-unul navigabil pe toată porţiunea şi de amenajare a zonei prin crearea de locuri de agrement şi mini-porturi. Există însă şi scepticism cu privire la aceste soluţii, despre care se crede că ar putea distruge spaţiile verzi din imediata apropiere a Begăi.
Bega, alternativă viabilă de transport urban?
După ce în urmă cu ceva ani posibilitatea de utilizare a Begăi ca alternativă pentru transportul public în Timişoara părea de domeniul fantasticului, în ultima perioadă, această variantă a fost tot mai intens vehiculată. Acest lucru s-a întâmplat odată cu derularea a două proiecte centrate pe decolmatarea şi amenajarea pentru navigaţie a canalului, ca şi amenajarea întregului spaţiu verde din imediata vecinătate a Begăi, prin crearea de zone de agrement şi mini-porturi care să fie folosite pentru funcţia de transport în comun.
Potrivit promotorilor acestui proiect, după ce Bega va fi decolmatată şi ecologizată se va putea reintroduce transportul public pe apă şi se vor putea construi staţii de vaporetto şi pontoane plutitoare. “Acest mijloc de transport va fi destinat circulaţiei cotidiene şi recreării, creându-se astfel o mai bună fluiditate şi conectivitate a transportului în comun şi noi funcţiuni malurilor şi canalului Bega. Se va obţine şi cel mai rapid şi plăcut mijloc de transport în comun pe axa est-vest a oraşului, reprezentată de Bega”, dau asigurări reprezentanţii Primăriei Timişoara.
De altfel, intenţia de punere în apl