Peste 70% dintre companiile care acordă şi alte beneficii materiale angajaţilor în afara salariului oferă tichete de masă. Acestea sunt date de 90% dintre companiile mari, cu peste 250 salariaţi, şi de 70% dintre companiile medii, cu peste 50 de salariaţi, conform unui studiu GfK realizat pe un eşantion de aproape 200 de companii.
Programele de training urmează în clasament, acestea fiind oferite de către 54% dintre companiile mari şi de 35% dintre companiile de mărime medie.
Dreptul de a folosi maşinile de companie şi tichetele cadou sunt şi ele printre cele mai răspândite beneficii extrasalariale oferite de către angajatori.
Din totalul companiilor mari şi medii, 12% oferă asigurări de viaţă, de bunuri sau de accidente.
Marea majoritate a firmelor nu îşi implică salariaţii în alegerea pachetelor de beneficii extrasalariale. Astfel angajaţii a doar 40% dintre acestea au un cuvânt de spus în alegerea beneficiilor materiale primite.
Patronii au tăiat beneficiile extrasalariale cu 13% faţă de 2008
Valoarea medie a unui pachet de beneficii extrasalariale, de 2.683 de lei, a înregistrat o scădere de 13% în primele luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008.
În 2012, 39% dintre companii susţin că vor suplimenta valoarea acestuia, în timp ce alte 9% prevăd noi scăderi.
Diferenţele dintre numărul beneficiilor materiale oferite de companiile mari şi cele oferite de companiile medii se datorează faptului că cele din urmă sunt mai sensibile la fluctuaţiile economice şi nu au strategii şi politici de resurse umane implementate pe termen lung aşa cum se întâmplă în cazul companiilor mari. (Corina Vârlan)
Peste 70% dintre companiile care acordă şi alte beneficii materiale angajaţilor în afara salariului oferă tichete de masă. Acestea sunt date de 90% dintre companiile mari, cu peste 250 salariaţi, şi de 70% dintre