Tichetele de masă, tichetele cadou, training-urile şi subvenţiile pentru transport sunt cele mai răspândite componente ale pachetelor de beneficii extrasalariale, potrivit unui studiu iniţiat de Edenred şi realizat de compania de cercetare de piaţă GFK.
Peste 70% dintre companiile medii si mari acorda salariatilor tichete de masa
În ciuda crizei financiare şi a măsurilor fiscale luate pe parcursul anului 2010, tichetele de masă rămân în continuare pe primul loc în pachetele de beneficii extrasalariale.
73% din companiile intervievate au declarat că păstrează tichetele de masă în pachetele de beneficii acordate salariaţilor.
Pe următoarele locuri în topul beneficiilor extrasalariale acordate de companii salariaţilor se numără programele de training, utilizate de 39% dintre companii, maşinile de companie, oferite de 33% dintre companii şi tichetele de cadouri, incluse de 31% din companii în programele de beneficii pentru salariaţi.
Companiile mari, cu peste 250 de salariaţi, acordă într-o mai mare măsură diversele tipuri de beneficii salariaţilor lor, faţă de companiile medii, cu 50-249 de salariaţi.
Astfel, 90% din companiile mari acordă salariaţilor tichete de masă, faţă de 70% din companiile medii. În 54% din companiile mari se oferă programe de training salariaţilor, faţă de 35% din companiile medii. Similar, 52% din companiile mari acorda salariaţilor tichete cadou, faţă de 26% din companiile medii.
Aceste diferenţe se datorează în principal faptului că, în cazul companiilor mari, strategiile şi politicile de resurse umane sunt mai complexe şi sunt implementate pe termen mai lung decât in companiile medii, care sunt mai sensibile la fluctuaţiile economice.
Crestere anticipata pentru 2012
Valoarea medie anuală a pachetului de beneficii extrasalariale acordate în 2011 este de 2683 lei înregistrând o scădere cu 13%