Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a anunţat că, începând de vineri, 17 iunie 2011, patru trenuri rapide vor parcurge distanţa între Bucureşti Nord şi Constanţa în 2 ore şi 50 de minute. În 1970 distanţa era parcursă în 2 ore.
Rapid în 2011 = accelerat în 2003
Parcursul distanţei Bucureşti Nord - Constanţa în 2 ore şi 50 de minute, iar din 15 iulie în 2 ore şi 30 de minute reprezintă un nou balon propagandistic al actualei Puteri. Aceasta pentru că timpul preconizat pentru parcursul trenurilor rapide pe ruta Bucureşti Nord-Constanţa este mai mare decât acela al unor trenuri accelerate în anul 2003.
Astfel, în 2003, acceleratul 1683 pleca din Gara de Nord la ora 5.55 şi ajungea la Constanţa la ora 8.47. Deci, parcursul era atunci la respectivul accelerat cu doar 2 minute pentru parcursul trenurilor rapid începând din 17 iunie.
În ceea ce priveşte mersul trenurilor rapid în 2003, vă prezentăm două exemple: rapid 981 (Mamaia), plecare 5.55 - sosire 8.32 şi rapid 985 (Calatis), plecare 7.35 - sosire 10.08. Se poate observa că în 2003 distanţa Bucureşti Nord - Constanţa era parcursă sub timpul preconizat pentru perioada 17 iunie - 14 iulie şi cu cca 7 minute peste ce se promite pentru perioada de după 15 iulie 2011.
Două ore se făceau în 1970
Practic, timpii de parcurs cu care se laudă CFR în aceste zile înseamnă, în cel mai bun caz, o întoarcere la timpii din 2003. Dacă privim cu 41 de ani înapoi, lucrurile sunt dramatice pentru propagandiştii de azi. Singrul tren rapid (Tomis) care circula pe ruta Bucureşti Nord - Constanţa avea plecarea la ora 14.30 şi sosirea la 16.34. Deci, 2 ore şi 4 minute până pe litoral. Tot în 1970, trenurile accelerate pe această rută - cu aceleaşi opriri care se regăsesc şi în mersul trenurilor din 2011 - parcurgeau ruta în 3 ore şi 5 sau 10 minute.
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a anun