• Peste jumatate din volumul transportului feroviar de marfa in zona Moldovei apartine CFR-ului • Transportul feroviar de calatori este detinut de CFR si de o companie privata
Comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului trecut, CFR - Marfa acopera cu aproape zece procente mai mult din volumul total de transport feroviar din zona Moldova, ajungand acum la 54.57 la suta. Cresterea a fost realizata in detrimentul operatorilor de transport feroviar mai mici, care au inregistrat scaderi sau stagnari in activitate. Singura companie privata care a semnalat cresteri semnificative este SC GFR SA, cu o pondere de 31.09 la suta, dupa ce a preluat anul acesta, prin absorbtie, SC ROMPETROL Logistic SRL, operator feroviar privat ce detinea peste 7 la suta din totalul de transporturi de marfa. Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator privat din Romania, efectueaza transport de marfa pe infrastructura feroviara publica si privata si este specializat in transportul de produse petroliere. Celelalte sapte firme din domeniu inregistreaza fiecare procente de 5, 4, 2 si sub 1 la suta din volumul total de transport.
CFR - Calatori, avand organizarea locala Sucursala Regionala Transport Feroviar de Calatori - Moldova, acopera 80 la suta din trenurile de calatori din zona Moldova si are in functiune vagoane de calatori, automotoare si rame electrice. Restul de 20 la suta ii revin companiei SC Regiotrans SRL Brasov, care detine in aceasta regiune numai automotoare, asigurand transportul de persoane pe sectii neinteroperabile, inchiriate de la CFR.
• Peste jumatate din volumul transportului feroviar de marfa in zona Moldovei apartine CFR-ului • Transportul feroviar de calatori este detinut de CFR si de o companie privata
Comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului trecut, CFR - Marfa acopera cu aproape zece procente mai mu