Şoferii nu au nevoie de mai mult de cinci minute pentru a parcurge Pasajul Basarab, despre care edilii spun că va fluidiza traficul din zonă, dar petrec alte 15-20 de minute la semafoarele de la intrările în pasaj sau în intersecţiile din apropiere. Primăria şi Poliţia Rutieră promit însă că vor rezolva problema în câteva zile. Abia inaugurat, Pasajul Basarab le dă bătăi de cap şoferilor. Fie pentru că aveau drum prin zonă, fie pentru că erau curioşi să vadă cel mai mare proiect de infrastructură realizat în ultimii 20 de ani în Capitală, mulţi bucureşteni s-au grăbit să testeze podul hobanat. Duminică, între orele 6.00 şi 10.00, au trecut pe pod 4.000 de autoturisme şi tramvaie, anunţa primarul Sorin Oprescu. Se estimează că într-o zi obişnuită pe aici vor trece aproximativ 80.000 de maşini.
Pasajul face legătura rutieră şi de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu-Şoseaua Orhideelor-Podul Grozăveşti-Bulevardul Vasile Milea, respectiv Şoseaua Grozăveşti. Proiectul include traversarea râului Dâmboviţa peste podul existent lărgit şi a căii ferate în zona Gării de Nord.
Majoritatea şoferilor se declară mulţumiţi de calitatea asfaltului şi de faptul că traversarea pasajului lung de aproape doi kilometri se face în aproximativ cinci minute. Problemele apar însă la intrarea şi ieşirea din pasaj. Ieri, la orele de vârf, se formau cozi mari la ieşirea din pasaj spre Bulevardul Banu Manta, ca şi pe Bulevardul Titulescu, pe sensul dinspre Piaţa Victoriei, la urcarea pe pasaj.
Şi în celălalt capăt al pasajului şoferii se plângeau de ambuteiaje până în zona Leu-Răzoare. „Aglomeraţie foarte mare de la Răzoare până la Leu. Pustiu apoi pe Grozăveşti, pe pasaj, şi iarăşi aglomeraţie la Banu Manta/Titulescu. Sunt sigur că diseară o să fie la fel", scria ieri un bucureştean pe forumul metrouusor.ro. Un alt şofer povestea că a făcut 15