Cum încă mai există destui întreprinzători care susţin că românii au afacerile în sânge, având un talent nativ de a specula şi improviza, precum şi de a scoate bani din nimic, odată cu debutul crizei s-au înmulţit site-urile care propun idei de afaceri celor care au curajul să înceapă o activitate pe cont propriu şi să devină devină proprii şefii sau angajaţi.
Ideea care se învârte în jurul acestor site-uri este destul de simplă : ele se vor a fi un loc de întâlnire, de mediere, între întreprinzătorii cu idei şi investitorii cu bani sau între marile companii proprietare ale unor mărci mai mult sau mai puţin cunoscute care sunt gata să împartă francize.
Cam aşa funcţionează şi site-ul numitideideafaceri.manager.ro care propune, prin intermediul altor utilizatori, celor în pană de idei, diverse moduri de a face bani.
Unele firme îşi vând afacerea sub forma unui CD, cum este o companie care susţine că se ocupă cu fabricarea cosmeticelor şi propune ca, prin intermediul unui curs intensiv, întreprinzătorii cu spaţiul şi resursele necesare să-şi înjghebeze acasă un laborator propriu de cosmetice naturale, pe care să le vândă ulterior. „Cu ajutorul CD-ului Cosmetice 100% naturale ai ingredientele necesare unei afaceri de fabricare a produselor cosmetice homemade! Lucrarea este una practică, bine structurată şi elaborată, şi se bazează pe exemple concrete şi pe informaţii actuale. Tot ce ai nevoie pentru a crea astfel de produse găseşti în CD-ul Cosmetice 100% naturale, la care adaugi puţină inventivitate şi curiozitate în combinarea aromelor şi esenţelor”, susţin vânzătorii ideii de afaceri.
Un alt ofertant susţine că are secretul unei afaceri de viitor, cultivarea de ciuperci champignon, şi a pus la cale şi un plan menit să-i transforme pe români în mari mâncători de ciuperci : „Pentru a ilustra mai bine cum se prezintă piaţa,