Pasajul Basarab a fost inaugurat ieri, la ora 6 dimineaţa, atunci când primele maşini au avut ocazia să traverseze pasajul Basarab.
La ora 11.00 dimineaţa ieri, deja pasajul era plin de automobile pe ambele sensuri de mers, între Bulevardul Iuliu Maniu, pe unde se face intrarea pe şos. Grozăveşti şi b-dul Nicolae Titulescu.
Pasajul a fost inaugurat cu fanfare şi defilări sâmbătă, dar numai pentru pietoni. Peste tot erau încă vizibile drapelele Spaniei, Italiei (cele două firme care au construit pasajul sunt din Spania şi Italia), dar şi cel al României, alături de emblema Bucureştiului. Spre deosebire de alte pasaje inaugurate în Capitală în ultimii ani, pasajul Basarab arăta "finalizat" încă din prima zi. Niciun muncitor nu mai era prezent pe pod, iar toate spaţiile verzi erau deja amenajate cu flori şi gazon. La pasajul Băneasa, spre exemplu, o lucrare de o amploare mult mai mică, muncitorii au lucrat în continuare la finisare chiar dacă în jurul lor deja circulau automobile.
Principala "utilitate" a pasajului o reprezintă "legarea" vestului Capitalei de nord şi est. Dacă înainte drumul dinspre b-dul Iuliu Maniu şi Piaţa Victoriei dura cel puţin 30 de minute, în cazul în care traficul nu era prea aglomerat pe podul Grant, acum acelaşi drum se realizează în cel mult cinci minute, traseul continuând prin pasajul de la Piaţa Victoriei spre b-dul Iancu de Hunedoara şi şos. Ştefan cel Mare.
Spre deosebire de podul Grant, construit iniţial în 1910 şi refăcut complet în anii '70, pasajul Basarab dispune de toate soluţiile moderne întâlnite în Europa de Vest. Una dintre aceste "soluţii" o reprezintă benzile speciale pentru ieşirea de pe pod sau cele pentru acceleraţie la intrare. Cu toate că la prima vedere aceste "îmbunătăţiri" par minore, pe podul Grant de multe ori este o adevărată provocare să intri, în condiţiile în care trebuie să dai priorit