Regionalizarea teritoriului national e mai intai o problema tehnico-administrativa si abia apoi una politica. Fiecare specialist in administratia publica o invata la alfabetul disciplinei.
Cele trei componente ale sale, istoria, geografia si economia, trebuiau respectate cu sfintenie si puse la baza demersului reformator.
Dar politicul nu s-a sfiit sa treaca cu bocancii peste conditia fundamentarii stiintifice, caci in Romania nu se bate un cui in gard daca nu aduce oarece profit la partid.
Insa momentul ales de presedinte a fost de-a dreptul copilaresc. Afland cu cateva zile mai devreme ca USL urmeaza sa-si lanseze programul de reforme administrative pe 11 iunie, ziua fatidica a nationalizarii proprietatilor si a mijloacelor de productie din 1948, a iesit in ajun cu o schita proprie de (re)impartire administrativa, una incropita la repezeala, numai buna sa inflameze mass-media.
Daca politica nu e, nimic nu e
Nu s-a cerut parerea istoricilor, nici a geografilor, iar economia, fiind cica de piata, va merge si asa. Stratagema i-a reusit ca de fiecare data in ultimii 7 ani. Dar, in afara castigului de imagine obtinut prin politizarea unor teme vitale, romanii se vor alege si de aceasta data cu praful de pe toba, basca risipirea catorva zeci de milioane de euro.
Numai ca furtul startului a venit la o saptamana dupa iesirea grabita cu alt proiect, la fel de controversat, de modificare a Constitutiei, desi Basescu nu beneficia de dreptul constitutional de revizuire a acesteia. Din contra, principala-i atributie era sa asigure respectarea actualei legi fundamentale in litera si spiritul ei.
Insa visele sale de marire, de sporire a prerogativelor constitutionale prin aceasta actiune intempestiva au primit o lovitura decisiva din partea CCR.
Doar munitie electorala
Din pa