Grupul de comunicare McCann Erickson a câştigat şase premii la festivalul de publicitate Cannes Lion International Festival of Creativity, cel mai important festival pentru creativitate în comunicare - două grand prix-uri, două trofee de aur şi două de bronz.
Astfel, grupul românesc de comunicare a câştigat cu campania "American Rom", realizată pentru Kandia Dulce, grand prix-uri la două categorii Promo&Activation, secţiunea Best New Product Launch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail (Cea mai bună lansare/relansare de nou produs sau promovarea mai multor produse în retail) şi Direct, secţiunea Traffic&Brand Building (Construirea brandului), şi se întoarce astfel acasă cu cele mai prestigioase premii din industrie. "Cred că este prima dată când o agenţie din Europa Centrală şi de Est vine acasă cu un astfel de premiu. Pentru România este o premieră", a afirmat Adrian Boţan, creative director în cadrul McCann Erickson.
Despre premii el mai spune că "este neaşteptat. Ne aşteptam ca această campanie să fie remarcată, însă nu credeam că vom primi atâtea premii, şi mai ales două grand prix-uri. Totuşi este o campanie diferită, reală, prezentată la scară mare. Şi toate acestea au contat. Juriul a apreciat atât ideea, cât şi execuţia".
Campania "American Rom" realizată pentru ciocolata Rom a presupus înlocuirea ambalajului pe care este imprimat steagul României cu unul pe care era desenat steagul Statelor Unite, pentru ca ulterior să se revină la ambalajul iniţial. "Această campanie a incitat la dezbatere. Noi am vrut să stimulăm mândria naţională. Românii şi-au dat seama că a fost o glumă şi nu s-au supărat pe Rom, o marcă românească cu tradiţie", a mai spus Boţan.
Trofeele de aur au fost câştigate de McCann Erickson cu aceeaşi campanie, la categoriile Promo&Activation, secţiunea Food and Non-Alcoholic Drinks (ali