Romania nu si-a valorificat pana acum potentialul turistic, iar campaniile de promovare nu doar ca nu au ajutat, dar au reprezentat, de-a lungul timpului, prilej de a cheltui bani in plus, degeaba, de la bugetul statului.
Oricat ne-am dori sa atragem turisti straini, se pare ca nu avem cum sa o facem mai bine decat bulgarii, grecii sau turcii. Pentru a reusi ca macar sa calcam pe urmele lor, ar trebui mai intai sa le schimbam strainilor parerea despre ceea ce inseamna Romania.
Intr-un interviu acordat Ziare.com, Sorin Psatta, Integrated Communication Director Graffiti BBDO, a vorbit despre campanile de promovare a Romaniei si cum putem sa atragem turisti straini.
Care dintre campaniile de promovare a Romaniei au reprezentat cel mai bine tara, in opinia dumneavoastra?
A fost o tema interesanta, se numea "Romania Fabuloasa". Era vorba de ideea fabulospiritului, in care imaginarul si realul se intalnesc pe acelasi taram. Mi se parea o idee destul de credibila si potrivita cu ceea ce se intampla in Romania, unde fiecare zi te surprinde de parca ar fi prima. Din campaniile care s-au rulat despre Romania, inclusiv Gradina Carpatilor, fabulospiritul mi s-a parut cel mai aproape de ceea ce simt eu ca roman si poate si ca publicitar.
Gradina Carpatilor iti arata niste fiinte omenesti care sunt aproape mitice sau fictiuni. Cati tarani in port popular calare pe cai pur sange intalniti daca mergeti la tara?!
Ce v-ar face sa veniti in Romania, daca ati fi turist strain?
Va spun ceva din experienta. Intamplarea a facut ca, in primavara aceasta, sa ma duc cu fiul meu si cu un coleg din publicitate in Brazilia. A fost prima oara cand am parasit continentul, m-am dus tocmai in America de Sud, la Rio. Ce ma atragea in Brazilia? Nicio clipa nu mi-am imaginat Brazilia ca pe un loc paradisiac unde nimic rau