Mito este cel mai mic model care poarta sigla Alfa Romeo. O masinuta nervoasa, sic, ce scoate un sunetul carcateristic familiei. Cu ocazia lansarii am testat Mito pe o pista uda de carting in compania campionului Mihai Leu. Acum m-am avantat prin trafic nu cu turbo pe benzina, ci cu unul “cuminte”, un diesel de 1,6 litri si 120 de cai. Indiferent ce are sub capota, ramane tot un Alfa Romeo, adica stil si sportivitate. Un coupe rosu care dupa aproape 30.000 de kilometri la bord arata si se comporta ca nou.
Mito a aparut ca o alternativa la Mini Cooper sau Audi A1. Desi in Romania are rezonanta unui cuvant la moda printre functionarii publici sau inaltii oficiali, numele masini insemana cu totul altceva, cu toate ca la o adica ar putea fi folosita si ca instrument corupator. Mito provine de la prescurtarea oraselor Milan si Torino, stalpii ligii nordului. Dar constructorul a vruta sa-i dea si semnificatia “mitologica”. Este o sportiva cu un design adaptat unui public tinta tanar care vrea ca bautura energizanta sa fie combinata cat de poate de intens cu adrenalina. Mito isi poate gasi locul in fata cluburilor si poate fi transformata in masina preferata pe care blonda i-o solicita sponsorului. Insa, sportivitatea si traditia marcii care este pastrata in liniile istorice de catre producator, o face sa aiba ca principali potentiali cumparatori, fanii marcii. Pentru ei, inginerii designeri s-au chinuit sa proiecteze galeriile de evacuare ale gazului de esapament astfel incat sa obtina sunetul Alfa Romeo.
{gallery}gallery/07/mito{/gallery}
La capitolul design exterior se remarca un pic de iesire din gama caracteristica marcii. Sportivitatea se pastreaza datorita liniilor caroseriei, dar a disparut parca acea stralucire luxurianta si agresiva pe care o intalnim la Brera, Spider sau 159. La interior am remarcat folosirea a doua culori pentru materialele c