Dată fiind apropierea alegerilor locale, pe masa de lucru a Parlamentului apar şi iniţiative legislative care încearcă să schimbe actualul cadru legislativ ce reglementează procesul electoral. Şi dacă pentru unele dintre aceste proiecte intenţia, declarată cel puţin, este de îmbunătăţire a cadrului legal actual, în alte cazuri, noile prevederi legale propuse sunt mult mai nepotrivite decât cele aflate deja în vigoare. La această categorie poate fi încadrat şi un proiect de lege propus de un grup de parlamentari P.S.D., adoptat deja de Senat. Acesta prevede o reducere a pedepselor aplicate pentru mită electorală, în condiţiile în care, oricum, acest gen de infracţiuni au lipsit cu desăvârşire în ultimii ani din “portofoliul” de lucru al procurorilor şi judecătorilor, deşi au fost multe acuzaţii şi sesizări pe această temă.
O lege pre-electorală
Deşi în România, ţinând cont de multitudinea de acuzaţii de mită electorală apărute la alegerile din ultimii ani, ar fi fost nevoie de o înăsprire a cadrului legal, lucrurile decurg în sens invers.
Astfel, Senatul a adoptat săptămâna trecută un proiect de lege propus de un grup de parlamentari P.S.D. care aduce pedepse mult mai mici decât cele existente în prezent pentru infracţiunea de mită electorală. Gândită în prima fază ca un proiect de act normativ menit să instituie regula votului obligatoriu, sub ameninţarea unor amenzi cuprinse între 1.000 şi 1.500 de lei, iniţiativa legislativă adoptată de Senat a “reglementat” şi fenomenul de mită electorală, în privinţa căruia a stabilit că “promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri, ori alte foloase în timpul campaniei electorale de către un candidat, direct sau prin intermediari, în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit competitor electoral ori un anumit candidat constituie infracţiune şi se pedeps