Ceea ce nu se vede în parcările din faţa restaurantelor scumpe sau la încheieturile domnişoarelor cu alură de fotomodele, sunt zecile şi sutele de mii de euro cheltuiţi de cei mai bogaţi oameni din România pe vacanţa medicală.
Peste 280 de milioane de oameni din cele mai bogate 30 de ţări ale lumii au apelat, în 2010, la turismul wellness şi medical, cel mai nou motor al industriei de travel. Printre ei, şi câteva mii de români.
Potrivit Stanford Research Institute, industria wellness însumează anual, la nivel global, aproape două trilioane de dolari. Piaţa turismul de wellness se ridică la peste 100 de miliarde de dolari anual, cea a turismul medical la aproximativ 50 de miliarde de dolari, în timp ce tratamentele anti-îmbătrânire şi de frumuseţe îşi adjudecă nici mai mult nici mai puţin de 680 de miliarde de dolari. Alte 276 de miliarde sunt înglobate de segmentul de nutriţie corectă şi programe de dietă.
„După ce au suferit decenii de servicii medicale slabe, românii au înţeles că cea mai bună investiţie este sănătatea şi au ajuns să plăteasca bani buni pentru a merge la tratamente în cele mai renumite clinici medicale şi spa din lume. În 2009, aproximativ 10.000 de români au ales tratamentele în străinătate, iar în acest an numărul lor cred că va depăşi 15.000. Şi, pentru că de cele mai multe ori nu ştiu de ce fel de servicii pot beneficia, către ce clinică să se îndrepte şi cum să-şi facă rezervari, am ales să ne concentrăm pe turism wellness şi medical şi să oferim cele mai exclusiviste pachete disponibile oriunde în lume. Cât despre preferinţe, în ultima perioadă destinaţia europeană cea mai apreciată este Elveţia”, spune Alina Damban, directorul agenţiei de travel Daim Tour, singura din România specializată în turism wellness şi medical de lux.
În ultimul deceniu, tot mai multe ţări în care turismul contribuie strategic la PIB