După ce au scăpat de emoţiile examenului de bacalaureat, tinerii trebuie să îşi aleagă facultatea pe care vor să o urmeze. Înscrierile la toate facultăţile Universităţii din Bucureşti au loc în perioada 8-15 iulie. Romanialibera.ro vine în ajutorul studenţilor care vor să dea admiterea la UB şi prezintă cei trei paşi pe care trebuie să îi parcurgă viitori boboci pentru a se înscrie la admiterea la facultate:
Primul pas: Pregătirea dosarului
Imediat după afişarea rezultatelor la bacalaureat, toţi cei care doresc să dea admiterea la una dintre facultăţile Universităţii din Bucureşti trebuie să îşi pregătească un dosar până la data de 15 iulie.
Etapele completării dosarului
Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele acte:
- diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă cu aceasta, în original sau copie legalizată sau adeverinţă (în cazul liceelor la care nu s-au eliberat diplomele pentru promoţia 2010) însoţită de foaie matricolă (pentru facultăţile unde admiterea se face pe baza notelor/mediilor din anii de liceu);
- certificatul de naştere, în copie legalizată;
- adeverinţa medicală tip, din care să rezulte că este apt pentru facultatea la care candidează;
- trei fotografii tip buletin de identitate;
- B.I. sau C.I. în copie;
- chitanţă de plată a taxei de înscriere.
Taxele de înscriere pentru admiterea la facultate
Al doilea pas: Depunerea dosarului
Dosarele se depun personal, la secretariatele facultăţilor, care vor funcţiona în perioada menţionată, de luni până vineri, între orele 9-14, sâmbătă - duminică, 9-12.
La depunerea dosarului, candidaţii vor completa o fişă-tip de înscriere în care vor preciza facultatea şi forma de învăţământ la care doresc să concureze, domeniile, precum şi disciplinele sau probele de concurs, după caz. Vor primi o legitimaţie de concurs