Calitatea serviciilor medicale prestate de clinicile private din România lasă de multe ori de dorit, fapt dovedit de numărul mare de reclamaţii din partea clienţilor. Cele mai frecvente dintre acestea se referă la preţurile nejustificate şi uneori ascunse ale consultaţiilor, la analizele prescrise în exces, dar şi la fuga acestor unităţi sanitare de cazurile dificile.
De altfel, această din urmă problemă este recunoscută inclusiv de oamenii care au lucrat în interiorul sistemului. „Cazurile dificile înseamnă cheltuieli mari, iar cu facturi de sute de milioane la externare nimeni n-ar mai veni să se trateze", spune Ioana, fost asistent medical în privat.
„100 de lei ca să-mi spună că nu-i competent"
Anul trecut, Gabriel B., de 36 de ani a ales clinica privată MedLife din cartierul Drumul Taberei din Bucureşti pentru consultaţii medicale. „Aveam probleme cu stomacul, dar şi nivelul colesterolului din sânge ridicat, aşa că m-am programat la consultaţii la un specialist de medicină internă.
Acesta mi-a prescris un set de analize la sânge pe care le-am făcut. Am plătit în jur de 600 de lei analizele şi 100 de lei consultaţia. După ce mi-a făcut analizele m-am întors la medic pentru a le interpreta dar acesta mi-a spus că nu este un caz de competenţa sa şi că trebuie să merg la un nutriţionist.
Am rămas şocat însă când mi-a spus, la ieşirea din cabinet, că trebuie să plătesc din nou 100 de lei. «Pentru ce?» am întrebat. Pentru consultaţie, mi-a răspuns, deşi nu făcuse altceva decât să mă trimită la un alt specialist", povesteşte Gabriel.
Analize peste analize
Într-o situaţie similară s-a aflat şi Alexandra Dinte, 23 de ani, care a apelat la un consult ginecologic la Centrul Medical Sanador. „Am plătit 100 de lei consultaţia şi am avut de făcut analize în valoare de 350 de lei. Ca să mi le interpreteze, am mai plătit încă 40 de