După maşini, electrocasnice, îmbrăcăminte şi încălţăminte, clone ale programului guvernamental „Rabla“ ajung în domenii cât mai inedite. Retailerii au ajuns să ofere reduceri de 20-30% pentru tensiometre, aparate auditive şi aparate de ras noi dacă la momentul achiziţionării predaţi obiecte similare vechi.
Atunci când a fost introdus programul „Rabla", în 2005, retailerii autohtoni nici nu bănuiau cât sau cum le va schimba strategia de vânzări un asemenea proiect destinat exclusiv sectorului auto. Demarat pentru a-i convinge pe români să-şi schimbe maşinile vechi, programul nu este o iniţiativă românească. El a fost aplicat cu succes în mai multe ţări europene, precum şi în SUA.
Trei ani mai târziu, în 2008, acest tip de program a început să fie aplicat şi pentru aparatură electrocasnică, aşa cum s-a întâmplat şi peste hotare, unde încă există oferte de acest tip. Ulterior, programul a ajuns la încălţăminte şi îmbrăcăminte. Acum, retailerii care activează pe piaţa românească oferă programe „Rabla" pentru cărţi, aparate auditive, tensiometre şi chiar aparate de ras de unică folosinţă. Fie că este vorba de campanii de reciclare pentru protejarea mediului înconjurător sau pur şi simplu de strategii ale retailerilor pentru a-şi creşte vânzările, programele de acest tip au priză la români şi impulsionează vânzările ori de câte ori sunt aplicate.
Aport important în vânzări
„Aceste promoţii au avut un aport important în vânzări de-a lungul timpului", ne-a declarat Mioara Bolozan, marketing manager Whirlpool România, companie care are în desfăşurare un astfel de program, oferind reduceri de 150 - 200 de lei, în funcţie de modelul achiziţionat. „Iniţial, ne-am dorit să încurajăm acţiunea de reciclare a aparatelor electrocasnice vechi.
Ne-am dorit acest lucru pentru că, din păcate, România se află cu mult în spatele altor ţări în ceea ce pri