Două tunele de 2 kilometri îngropate la 25 de metri sub Parcul Herăstrău, cu câte trei benzi de circulaţie fiecare sens, aproximativ zece kilometri de şosea suspendată şi pasaj suprateran pe două niveluri peste calea ferată Bucureşti-Constanţa - este cea mai spectaculoasă variantă pentru realizarea inelului median în zona de nord a Capitalei.
Miercuri, arhitecţii au lansat spre dezbatere publică cele trei variante ale inelului median pentru zona de nord a Capitalei. Acesta va asigura legătura între Şoseaua Colentina şi strada Virtuţii, va avea o lungime de aproximativ 16 kilometri şi va avea ca scop fluidizarea circulaţiei rutiere în zona de nord a Capitalei.
"Pe calea principală de rulare se va circula, probabil, cu o viteză de 80 de kilometri, astfel încât fluenţa traficului să nu fie îngrădită. Calea principală va prelua traficul de tranzit şi se va putea astfel realiza interconectarea principalelor drumuri naţionale, autostrăzile A1 şi A3, care vor intra în Bucureşti pe arcul nordic al Capitalei, în felul acesta evitându-se, în bună măsură, afectarea traficului pe arterele principale şi străzile din zona centrală", a explicat şeful Comisiei Tehnice de Urbanism, arhitectul Sorin Gabrea. Principala cale de rulare va avea câte trei benzi pe sens iar pe toată lungimea acestei artere de circulaţie vor exista de o parte şi de alta poduri rutiere şi artere colectoare. Arhitecţii au anunţat că din primele calcule reiese că acest sistem va prelua 60.000 de autovehicule iar zona sa de influenţă urmând să ajungă până la 8.000 de automobile zilnic. "Asta înseamnă că circa 15 la sută din capacitatea inelului principal se va prelua de acest sistem", a mai spus arhitectul Sorin Gabrea.
Variantă ieftină- 600 de milioane de euro, cea mai scumpă- un miliard de euro
Între Şoseaua Colentina şi strada Virtuţii arhitecţii au desenat trei variante posibile pent