Un hotel din Abu Dhabi pune la dispoziţia clienţilor săi nu doar bani cash, ci şi un tonomat care scoate lingouri de aur. Asta în cazul în care cineva ar avea nevoie urgent să îşi cumpere o maşină luxoasă şi nu are timp de pierdut prin bănci, relatează BBC.
Chinezii, oamenii cu cel mai mare apetit pentru lux
În mod cert industria produselor de lux ia amploare - şi asta nu doar în rândurile celor bogaţi. Piaţa acestor bunuri se extinde la nivel global şi este estimat că va creşte cu 8% până la sfârşitul anului.
Dintre toate statele lumii, China se află pe primul loc în topul celor care achiziţionează cele mai multe produse de lux Ţara are o pondere de 12% din vânzările la nivel mondial, în special datorită celor aproximativ 500 de mii de milionari care trăiesc aici.
Specialiştii spun că până în anul 2020 China va ajunge să cumpere 44% din bunurile de lux, adică mai mult decât se achiziţionează pe întreg continentul european în prezent.
Luxul suprem: carnea şi peştele
Luxul se defineşte prin raritate, după cum spune istoricul Michael Scott. Ceea ce înseamnă că lucruri precum aurul vor fi mereu dorite. Însă, în Grecia antică printre lucrurile care se puteau cataloga ca fiind un lux erau carnea şi peştele.
„Carnea era un lux de care atenienii se bucurau doar la petreceri publice sau cu ocazia jertfelor, iar peştele era considerat un adevărat răsfăţ. Dacă nu îţi puteai controla dorinţa de a mânca peşte sau dacă îţi plăcea în mod special cel mai scump sortiment, atunci atenienii te considerau imoral sau chiar un posibil tiran. Desfătarea cu astfel de produse de lux, pe vremea aceea, nu era privită cu ochi bun", spune Scott.
Luxul era atunci, şi încă mai este, un stimul al simţurilor care putea fi definit mai mult prin cuvântul dorinţă, şi nu exces. „Există teorii antice despre cum simţul, corpul şi mintea funcţionează astfel înc