Absolvenţii de liceu care au susţinut, ieri cea dea doua probă scrisă din cadrul Bacalaureatului 2011, la matematică sau istorie, au ieşit încruntaţi din sălile de examen. Cei care au dat examenul la istorie nu se aşteptau ca subiectele să fie atât de consistente, iar cele mai multe nemulţumiri au venit din partea celor care au dat examenul de matematică. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
"Să-şi dea demisia cei care au făcut subiectele la matematică, că şi-au bătut joc de noi. Toate subiectele au fost grele, de olimpiadă. La punctul trei nici nu m-am mai uitat, de-abia am făcut din primul şi al doilea", se revolta, ieri, o candidată, la ieşirea de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau", din Bucureşti.
Conform profilului, fata rezolvase varianta M2, considerată mai uşoară decât M1, varianta destinată celor de la specializările matematică-informatică.
Examenele de la bacalaureat trebuie să ţină cont de pregătirea elevilor
Lamentările elevilor sunt sus ţinute doar cu jumătate de gură de profesorii de matematică, ei apreciind că un elev atent şi bine pregătit nu ar fi trebuit să aibă probleme, mai ales dacă a făcut intensiv matematică.
"Pentru un elev de la profil de matematică-informatică, subiectul nu este foarte complicat, însă este adevărat că pentru cei de la alte profiluri este cam mult", admite Gheorghe Stăiculescu, profesor de matematică din judeţul Timiş.
El a constatat că, de la an la an, gradul de pregătire a elevilor scade, şi este de părere că subiectele de la Bac ar trebui să ţină cont de această realitate.
Despre nivelul redus de cunoştinţe pe care îl au generaţiile actuale de elevi vorbeşte şi Şerban Iosifescu, preşedintele Asociaţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). El spune că nu se aşteaptă la rezultate foarte bune la Bacalaureatul din acest an,