Fermierului englez James Metcalfe autoritatile i-au interzis sa monteze pe marginea autostrazii panouri publicitate pentru unitatea sa hoteliera, din apropiere.
Pana aici, nimic deosebit. Administratia autostrazii si-a motivat refuzul prin faptul ca, in zona respectiva, montarea panourilror publictare distrage atentia soferilor si ii expune riscului de accidente.
Pe de alta parte, lipsit de panourile promotionale, fermierul isi vedea afacerea compromisa. Atentia clientilor nu poate fi atrasa in zona, decat printr-o publicitate percutanta.
Dar ferma lui James Metcalfe nu este o simpla gospodarie taraneasca. Pe langa multe altele, el detine o turma de oi si, fireste, autorizatiile necesare ca sa le pasca in zona, inclusiv pe pajistea limitrofa autostrazii, unde sunt prevazute garduri, protectoare contra accesului animalelor.
De aici, intreprinzatorului fermier i-a venit ideea sa foloseasca oile ca mijloc publicitar, potrivit Factroom. Asa cum se vede in imagine, James Metcalfe a facut din oile sale purtatoare ale panourilor publicitare de care avea nevoie.
Oaia este un animal bland accepta usor sa fie "imbracata" si nu da semne de nervozitate in asemenea situatii, ca alte animale.
Se pare ca efectele reclamei sunt spectaculoase, iar pentru participantii la trafic, oile produc un impact publicitar mai de efect decat orice panou.
In plus, chiar si autoritatile s-au convins ca turma de oi este mai putin derutanta pentru participantii la trafic, decat panourile pe care politia le evita de teama accidentelor.
Pasul urmator ar fi ca fermierul sa-si breveteze inventia si, daca o vinde altora, n-ar fi exlus sa ne pomenim ca oaia ne mai da si ceva bani, pe langa lana, carne si lapte, asa cum am invatat la scoala.
Avem si la noi in tara turme berechet, dar una ca asta cred