Foto: Timi Şlicaru
Ministrul Elena Udrea a anunţat cu mare pompă că meciul de box Bute-Mendy va constitui un prilej extraordinar pentru promovarea turismului românesc în ţară şi în străinătate, motiv pentru care a alocat 2 milioane de euro din fonduri europene pentru ca telespectatorii să aibă în faţa ochilor celebra frunză, adică logoul turistic al României.
Amatorism la nivel înalt la semnarea contractului
Ministerul condus de Elena Udrea a încheiat contractul cu o firmă obscură a lui Rudel Obreja (atât el ca persoană, cât şi FR Box fiind suspendate de FIBA), iar prestaţia acesteia se cuantifică prin audienţe tv. A aloca sume imense de bani în contul unor audienţe prestabilite denotă un amatorism la cel mai înalt nivel din partea Elenei Udrea. Dovada nepriceperii (sperăm să nu fie şi altceva la mijloc) a fost deja confirmată.
Conform contractului, pentru sosirea în ţară a celor doi pugilişti, s-a stabilit câte o audienţă tv de 5.080.000 telespectatori care ar fi urmat să vadă timp de 2 minute „frunza" în direct. Rezultatul: eşec în cazul sosirii lui Bute - audienţă de 1,7 milioane telespectatori şi catastrofă la sosirea lui Mendy - 360.000 de telespectatori.
Pentru alte două evenimente - antrenamentele oficiale şi conferinţa de presă -, situaţia este ciudată. Carmen Moraru, director general în Direcţia Generală Turistică din MDRT, a declarat pe 29 iunie la Antena 3 că audienţa stabilită este tot de 5 milioane telespectatori pentru fiecare eveniment. În documentele ministerului apare însă câte o audienţă de 508.000 telespectatori, deşi o conferinţă de presă oficială şi chiar antrenamentele pentru public sunt, de regulă, mai interesante pentru telespectatori decât sosirile pe aeroport ale competitorilor. Mai este de semnalat că în textul documentului există înaintea cifrei de audienţă de 508.000 un spaţiu mai mare decât între celelalte cuvint