Hibridele câştigă tot mai mult teren nu numai în Statele Unite, ci şi în Europa sau Asia. Cu toate că mărcile europene au avut o întârziere faţă de japonezi pe acest segment, mărci precum Audi cu noul Q5 Hybrid doresc să câştige teritoriul pierdut cât mai repede.
Urmărind trendul de downsizing, Audi a echipat cu sistemul full-hybrid SUV-ul compact Q5. Nu Q3 şi nici Q7, tocmai pentru a se obţine un consum cât mai mic şi un impact cât mai mare asupra costurilor. De ce tocmai Q5 Hybrid şi nu Q7? Q7 Hybrid ar fi fost proiectat aproape exclusiv pentru America de Nord, în timp ce Q5 este aproape "universal". Mai mult, acesta abia se apropie de mijlocul ciclului de viaţă, în timp ce Q7 este pe final.
În aproape 99% din cazuri autonomia hibridelor în modul electric nici măcar nu se apropia de ceea ce se comunica oficial. Dar nu în cazul lui Q5. Au comunicat trei kilometri, trei kilometri a ţinut bateria în mod "EV" mergând cu 60 km/h constant.
Atunci când se merge mai încet, ţine mai mult, dar trebuie să se ia în calcul că discutăm despre un full hybrid şi nu un electric. În ceea ce priveşte viteza maximă în modul electric, aceasta este de 130 km/h.
Diferenţele dintre hibrid şi cel clasic sunt minore, atât la exterior - unde se remarcă o grilă a radiatorului mai impozantă, în timp ce la interior şi-au făcut apariţia noi meniuri în computerul de bord şi butonul pentru mers în mod electric.
Ceea ce am remarcat încă de la început, faţă de alte hibride premium, cum ar fi Lexus, la Audi s-a simţit mai puţin acea frânare artificială (care ajută la încărcarea bateriei). Dacă nu eşti atent, singurul lucru care diferenţiază Q5 Hybrid de unul normal este faptul că pleacă de pe loc fără să-i auzi motorul.
În ceea ce priveşte propulsorul pe benzină, cum era de aşteptat Q5 este echipat cu motorizarea de 2,0 TFSI de 211 CP şi 350 Nm. La acesta se