SUV-ul nu moare, ci devine mai mic şi mai puţin intimidant. La fel ca noul Audi Q3 (când nu are sub capotă un motor de peste 300 de cai-putere!) - model pe care l-am testat, în premieră, cu două luni înaintea lansării comerciale. Sursa: AUDI
1 /.
Septembrie 2005. Audi prezintă o hărăbaie luxoasă numai potrivită pentru a fura clienţi de la BMW X5. Primul SUV Audi oferă, alături de celebrul sistem de tracţiune integrală quattro şi o arhitectură a habitaclului cu şapte locuri. Quattro plus şapte egal Q7.
Trei ani mai târziu, Audi îi pune gând rău lui BMW X3. Apare mai micul Q5. Din nou quattro, de data aceasta însă numai cinci locuri. Normal.
2011. BMW X1 pierde exclusivitatea pe segmentul SUV-urilor premium compacte. În septembrie, Audi lansează comercial noul Q3. Quattro? Desigur, dar nu pe toată gama. Trei locuri? Din fericire nu. Tot cinci, iar pe banchetă se poate călători în condiţii civilizate.
4,39 metri lungimeşi motoare de 2.0 litri
Vremurile s-au schimbat, dar producătorii nu se grăbesc să renunţe la SUV-uri. Ar fi şi ciudat, de vreme ce nici clienţii nu fac asta!
Modelele cu gardă mare la sol şi, în principiu, tracţiune 4x4, devin mai mici şi mai puţin poluante, aşadar mai "prietenoase" cu utilizatorii şi cu mediul.
Foarte compactul Audi Q3 (4,39 metri lungime), care va fi echipat, iniţial, cu o serie de motoare supraalimentate de 2.0 litri, pe benzină şi motorină, cu puteri cuprinse între 140 şi 211 cai putere, demonstrează acest lucru.
Oficial, versiunea Q3 2.0 TDI – 140 CP (singura cu tracţiune faţă) are un consum mediu de numai 5,2 l/100 km. Spre comparaţie, modelul compact hibrid Honda Insight (cu motor pe benzină de 1.3 litri şi motor electric) are nevoie de 4,5 litri "la sută".
Mai scump decât BMW X1, dar şi mai bine dotat
La apariţ