2 milioane de euro. Atat ne costa meciul de box al lui Lucian Bute. Cine plateste? Ministerul Dezvoltarii Regionale. Prin vointa si dorinta Elenei Udrea. Justificarea? Audienta va fi uriasa. Intergalactica. De sute si sute de milioane de oameni. Bun. Si logica? Cica asa am promova Romania si turismul romanesc. Asa a fost si cu Nadia Comaneci, si cu Gheorghe Hagi, si cu Ilie Nastase.
Mari glorii ale Romaniei, puse sa ne promoveze turismul. Asta e precum campania electorala din 1996, cand marii sportivi apareau in spoturi televizate pentru a arata ca-i sustin pe diversii candidati. Desi nu aveau vreo legatura cu politica si, mai ales, nu ar fi trebuit sa aiba. Asa e cazul si acum. E improbabil ca meciul lui Lucian Bute sa aiba vreun impact asupra atragerii de turisti straini. Unde? Cum? De ce s-ar intampla asta? Pentru ca se face o promovare a turismului romanesc in timpul meciului? Asa, si? Vor navali turistii? Ar merita sa dam doua milioane de euro din banii nostri pentru asta?
Nu. Cum nici nu exista vreo dovada ca promovarea prin clipuri in care ii vedem pe Hagi, Nastase ori Nadia Comaneci ar fi adus un castig semnificativ pentru Romania. Nici macar o singura dovada. De aceea, Elena Udrea ar trebui sa-i lase in pace pe Lucian Bute, Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci, Ilie Nastase si te-miri-cine mai vine la rand. Sau, macar, sa nu mai dea bani, in cazul primului, pentru lucruri care au prea putine legaturi palpabile cu turismul.
Campioni si politicieni
Sa ne gandim putin la logica promovarii cu ajutorul numelor mari. Una e sa admiri campionul, alta e sa mergi in vacanta intr-o anumita tara pentru ca are pe spate un tatuaj temporar cu brandul turistic al respectivei tari. Prea putini oameni vor deveni turisti datorita faptului ca vad un clip de promovare in care apar acestia.
Nu asta conteaza. Conteaza infrastruct