Nu intotdeauna un GPS este cel mai bun prieten al unui conducator auto. Evitarea traseului capricios si pierderea timpului presupun sa nu se mizeze in totalitate pe acest aparat. In acest sens, e necesara impunerea itinerariului, ceea ce implica utilizarea unei harti rutiere performante.
Folosirea hartii pentru programarea rutei pe GPS ar putea fi interpretata ca o absurditate, fiindca tocmai acesta este rolul sistemului. Acesta si-a dovedit insa eficienta pe rute scurte, mai degraba decat la drum lung, unde pot aparea tot felul de complicatii.
Logica unui GPS difera total de cea umana. Din aceast motiv, mai bine sa fie intrebuintat ca un simplu copilot, a carui sarcina ramane proiectarea itinerariului, arata Notre Temps.
Informatii putine despre conditiile din trafic
In oras, pentru a face legatura intre doua laturi opuse ale unei mari aglomeratii, GPS-ul prefera cel mai adesea traversarea in linie dreapta a 10 km, in locul unui ocol periferic de 15 km. Totusi, evitand semnalele rutiere si blocajele, a doua optiune este in general mai economica, din punct de vedere al timpului si combustibilului.
Desigur ca GPS-ul are rolul de a furniza informatii de trafic. El stie sa evite centrul aglomerat al unei localitati. Dar nu sunt informatii asupra conditiilor din trafic decat in orasele mari si pe drumurile principale. Mai degraba, aparatul constata o aglomeratie, fara a putea s-o prevada. Spre deosebire de un conducator auto, care cunoaste foarte bine perioadele suprasaturate ale unui bulevard fluent.
GPS-ul nu are experienta
Pe drum, lipsa discernamantului aparatului este dublata de incapacitatea lui de a evalua dificultatile de conducere, prin urmare viteza va fi una medie. Chiar daca soferii raman consecventi itinerariului cel mai rapid, un GPS alege o calatorie de 50 km pe drumurile jud