2010 a marcat o luptă aprigă la vârful retailerilor de medicamente după ce reţeaua Catena a ajuns la 230 de farmacii la începutul lunii octombrie, nivel similar cu cel raportat de Sensiblu.
Ulterior însă, Sensiblu a cumpărat 23 de farmacii ale reţelei Farmaplanet astfel că diferenţa dintre cele două reţele s-a adâncit din nou.
Până în octombrie, Catena deschisese 20 de farmacii devenind astfel reţeaua cu cea mai puternică extindere în 2010 într-o perioadă în care principalii competitorii au fost extrem de prudenţi în derularea oricărui proiect şi au căutat să-şi eficientizeze activitatea.
În principal companiile s-au concentrat anul trecut pe mutarea farmaciilor în zonele cu trafic mai mare şi în mai mică măsură pe deschiderea sau închiderea de unităţi. După o extindere puternică până în 2008, în ultimii doi ani prudenţa a fost cuvântul de ordine pe această piaţă. Expectativa a fost motivată şi de faptul că sunt aşteptate noi reglementări în domeniu, care nu este clar când vor intra în vigoare.
În prezent numărul de farmacii este plafonat în funcţie de un criteriu demografic.
Astfel, în Bucureşti poate exista o farmacie la 3.000 de locuitori, iar în oraşele reşedintă de judeţ o farmacie la 3.500 de locuitori, ceea ce presupunea că pentru a se extinde, reţelele erau nevoite să cumpere licenţe acordate în baza acestui criteriu demografic.
Potrivit datelor Institutului de Statistică, la nivelul întregii ţări au existat 7.586 de farmacii şi drogherii în 2009, cu 371 mai multe comparativ cu 2008.
Potrivit unor calcule din 2009, peste jumătate din farmacii înregistrează vânzări anuale între 85.000 de euro şi 385.000 de euro, însă în vârful piramidei se află unităţile situate lângă spitale, ale căror vânzări pot ajunge la 2 milioane de euro anual.
2010 a marcat o luptă aprigă la vârful retail