Pârtiile din Poiana Braşov nu mai sunt ce-au fost odată, iar asta este un lucru foarte bun. Echipa de construcţii contractată pentru amenajarea domeniului schiabil s-a folosit şi de dinamită pentru finalizarea a 60% din lucrări. Cea mai spectaculoasă va fi Pârtia Lupul, prelungită până aproape de şosea, iar Drumul Roşu va duce schiorii în prelungirea Pârtiei Bradul, fără să se intersecteze cu Sulinar
Turiştii care credeau că ştiu ca-n palmă Postăvarul, cu toate pârtiile lui, nu pot decât să se înşele. Peisajele din preajma vechilor pârtii se schimbă de la o săptămână la alta, întrucât muncitorii contractaţi să amenajeze domeniul schiabil lucrează la foc continuu. După un răgaz impus de ploile neîncetate, aproape 90 de muncitori şi câteva zeci de utilaje „cât casa” ard gazul pentru a muta munţii din loc. Pe zi se consumă 8 tone de motorină pentru ca mastodonţii mecanizaţi să disloce sute de tone de pământ. Privit de la depărtare, la baza pârtiei Kanzel, un furnicar de buldozere şi basculante roiesc ca într-un muşuroi pentru săparea unui enorm lac de acumulare. „Din cauza vremii care ne-a întârziat foarte mult, suntem încă la faza de săpătură. Urmează apoi să facem lucrările de coronament, diguire şi impermeabilizarea lacului. Cel târziu în luna octombrie vom băga apă în lac să existe posibilitatea în iarna aceasta să facem prima înzăpezire. Lacul avea o capacitate de 125.000 de metri cubi luciu de apă, o coloană de 14 metri”, a declarat ing. Nelu Ţiplea, şef de şantier.
Tunurile de zăpadă, comandate de staţii meteo
În ciuda miilor de cai putere sloboziţi din cupele buldozerelor şi excavatoarelor, Postăvarul s-a dat pe alocuri de neclintit. Compania contractantă are în plan să doboare deadline-ul, iar pentru a muta stâncile din loc au folosit explozibili. „În spatele meu s-a făcut o puşcare, tocmai ca viteza de lucru să fie mai mare, să